April 4, 2014

Octombrie 18 - local jam

https://www.facebook.com/events/1422916147930161/



LOCAL JAM - Supporting local artists - jam, gathering, brave people.

O inițiativă ce își dorește să încurajeze artiștii locali prin organizare de evenimente, aducând sub aceeași umbrelă diferite flavor-uri locale: muzică&visuals&expoziție.

INTRARE LIBERĂ.

✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤

CONCEPT EDITION: LOCAL SHOES

“Pionierul” – a local story – ne aflăm într-una dintre cele mai mari fabrici de încălțăminte din sud-estul Europei.

Până în anii ’90, aici lucrau peste 8000 de oameni care asigurau românilor pantofi sport precum Rosprint, Rostart și Adidas.



♫♫♫ ON STAGE ♫♫♫

Electric Brother Full Live Band
https://www.facebook.com/ElectricBrother
http://www.electricbrother.ro/

Les Elephants Bizarres
https://www.facebook.com/leselephantsbizarres
http://leselephantsbizarres.com/

Yelllow
https://www.facebook.com/yellLows
https://myspace.com/yelllows

Robocopy
https://www.facebook.com/ROBOCOPYband
http://robocopy.bandcamp.com/


☼☼☼ ON VISUALS ☼☼☼

Schultz
Dan Basu
Mihai Militaru


✾✾✾ ON EXPO ✾✾✾
Jam session:

D'JR
Șerban Mocanu
ELES
ORTAKU

D'JR și ELES pregătesc un combo local, împreună construiesc o înstalație urbană - expusă doar la Local Jam, iar Ortaku și Șerban ne așteaptă pe pânze întinse.

✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤✤

Locaj Jam / local stories/ design / paintings / typography / installation art / architecture / drawing / animation / projections / street art / urban culture.

EXPIRAT SE REDESCHIDE!

http://www.orasulm.eu/articole/stiri/expirat_se_redeschide_cu_un_nou_look%2C_intre_arta_urbana_si_dezinhibitie_totala_1424





http://www.sofresh.ro/2013/09/18/street-art-ul-readuce-expiratul-in-underground/

treet-art-ul readuce Expiratul in underground
De la inceputul lunii august clubul Expirat s-a transformat in atelier de arta urbana, in cadrul unui proiect de reinventare propus de Corvin Cristian si pus in opera de trei nume grele din street-art-ul romanesc.
Rezultatul este spectaculos atat in cifre – peste 40 de metri patrati de perete transformati in peste 200 de ore de lucru de catre Sweet Damage Crew, Kitra si Ortaku –, dar si ca demers creativ. Complexitatea lucrarilor, nivelul detaliilor si varietatea temelor au transformat, practic, clubul Expirat intr-o galerie de arta cu expozitie permanenta, inaugurata printr-un vernisaj vineri 13 septembrie.
Prin acest proiect de reinventare, dar si prin noul logo creat de specialistul in branding Andrei Robu, clubul se reintoarce la originile sale underground. Acest filon a fost si principala sursa de inspiratie pentru Corvin Cristian: „Expirat este, la propriu, underground. Nu cred ca intr-un asemenea club este loc pentru design in sensul in care suntem obisnuiti de la alt tip de localuri. De aceea nici nu prea am intervenit eu altfel decat invitand street artisti sa exprime viziunea lor. Am vrut ca diferenta fata de o interventie in spatiul public sa fie cat mai mica”.
Seyr, Recis si Cage, trei writeri din grupul Sweet Damage Crew, au lucrat intr-unul dintre separeuri mai bine de doua saptamani, „cu mici dificultati tehnice puse in cale de peretii neascultatori ai clubului, care se exfoliau cu tot cu desen”. Au avut astfel ocazia sa finiseze lucrarile in cele mai mici detalii, un avantaj atunci cand lucrezi indoor, pe indelete, fara presiunea din strada. „Noi, Sweet Damage Crew, venim din lumea graffitiului, venim direct de pe strada, acolo unde s-a nascut acest fenomen si unde nu ai timp sa-ti detaliezi lucrarea, dat fiind aspectul ilegal al acestei exprimari artistice” ne-a povestit Cage, unul dintre writeri.
„Expiratul este unul dintre cluburile cu care am crescut. M-am bucurat cand am fost contactat si mi-am dorit sa fac cea mai buna lucrare de pana acum. Ultima luna am pierdut-o exclusiv cu acest proiect” ne-a declarat Cornel Cristea aka Ortaku, artistul care a realizat lucrarile din zona scenei. „Acest proiect facut in colaborare cu Leeroy, un alt stencilist bucurestean cu vechime, m-a facut sa ies din barierele pe care mi le-am impus si sa vad street art-ul dintr-o perspectiva putin diferita. De obicei ma axez pe portrete, insa, in acest caz, am facut o compozitie de personaje din civilizatii antice, expirate” a mai completat Ortaku.
Interventiile cu trimitere la cultura underground a ultimelor decade nu se opresc in salile principalele ale clubului. Culoarul de trecere catre OtherSide este marcat cu stickere semnate de un alt ilustrator cu vechime, Dutu, ce pun personaje de desene animate in posturi inconfortabile, sau chiar sadice, iar cele doua bai contin un colaj amplu de fotografii cu tenta subversiv-erotica, realizat de Andreea Mogosanu. De asemenea, un cabinet Arcade vintage, functional s-a alaturat mesei de fusbal si asteapta jucatorii nostalgici.
„Acesta a fost si scopul demersului”, ne-a explicat Corvin, „sa nu mai fie proiectul meu ci sa devina cel al artistilor invitati. Sa zicem ca fondul negru este aportul meu minimalist auster. Mi s-a parut important sa ramana o doza de improvizatie, iar la asta ajuta si mobilierul facut exclusiv din placaj tehnic”.
Libertatea de improvizatie a fost bine primita de artisti. „Pe parcurs am deviat de la planul initial, ne-am lasat dusi de val si am creat aceasta lume cu personaje fotorealiste, extrem de atent lucrate, ce se completeaza cu elemente geometrice minimaliste, totul in nuante de gri. Pentru cursivitatea intregului desen, dar si pentru o pata de culoare, am folosit patru linii asemanatoare cu cele pe care le regasim in harta metroului bucurestean. Tehnicile sunt cele utilizate in graffiti, ne-am folosit de spray-uri”, ne-a mai povestit Cage.
„O lucrare facuta pe strada presupune un timp foarte scurt de executie iar complexitatea lucrarii este drastic redusa. Imi place sa desenez relaxat, fara teama ca cineva ar putea sa fie ofensat de activitatea mea. Imi place la proiectele ample sa aduc zilnic modificari, astfel surpriza ramane si pentru mine pana in ziua in care lucrarea este finalizata” a conchis Ortaku.
Toate lucrarile pot fi vizionate in cadrul unei expozitii alternative cu durata de un an, in spatiul din strada Brezoianu nr.4 din capitala, in baza programului de functionare al clubului.
Expirat exista in peisajul urban romanesc de prin 2002. In tot acest timp a ramas unul dintre cluburile bine ancorate in underground, atat prin esenta, prin selectiile muzicale si prestatiile live propuse, prin evenimentele gazduite de-a lungul timpului indiferent de natura si frecventa lor, prin public, prin atitudine. Noul sezon impreuna cu noua infatisare a clubului au rolul de a atrage dupa sine o reconfirmare a acestui statut.

29 august - desen realizat in cadrul unei emisiuni pe digi tv


August 26 - Ironlak BBQ Burner Bucharest

Ironlak Romania together with Urban Art Association presents the official event: IRONLAK BBQ BURNER BUCHAREST, international phenomenon of Graffiti and Street Art.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151945482345209.1073741825.367102920208&type=1









July 30 2013 - Chimopar with Orange


August 2, 2013 Interviu - The Re:art

 https://www.facebook.com/notes/the-reart/interview-ortaku/193981644103143
Ortaku is one of the most active stencil street artists in Romania. Read an exclusive interview with him for The re:art.

Facebook: https://www.facebook.com/ortaku
Website: http://ortaku.carbonmade.com/
Photo album: http://on.fb.me/1b0sAFX


[For English please scroll down]

RO

1. Eşti activ ca graffiti şi street artist de la începutul anilor 2000. Cum ai descrie evoluţia ta din ultimii 10 ani?

Am început prin a da tag-uri şi, cu cât erau mai multe, cu atât era mai bine. Nu aveam niciun fel de consideraţie pentru perete, era important să evit poliţia şi oamenii prea curioşi, care îţi puteau face probleme.

Din fericire, nu m-am priceput deloc la tag-uri şi astfel am început să fac şabloane. Îmi plăcea să desenez pereţii. Iniţial, le desenam după aceleaşi considerente ca în cazul tag-urilor. Multe erau aplicate prost, în locuri nepotrivite. A fost perioada mea de teribilism, nu înţelegeam multe lucruri atunci.

Totuşi, nu m-am mai putut despărţi de şabloane, au fost mereu parte din mine, am crescut şi ne-am cizelat împreună. Uneori, este plăcut când mă uit în urmă, în momentele importante din viaţa mea, să văd evoluţia stencil-urilor mele.
2. Figurile umane sunt o constantă în lucrările tale. De ce? Cum îţi alegi modelele?

Într-adevăr, primul şablon pe care l-am făcut a fost un portret, iar ultimul tot un portret. Majoritatea tot portrete, îmi plac.

În primul rând, desenez pentru mine, pentru plăcerea de a crea şi de a scoate la lumină ce gândesc şi ce văd – milioane de chipuri. Aparent, o obsesie.

Îmi place să privesc oamenii peste tot unde merg. Uneori, mă holbez fără să vreau, privesc buzele, ochii, analizez rapoartele. Multora le reţin chipul, îl indexez şi merg mai departe.

Recunosc un chip care mi-a atras atenţia atunci când îl revăd, chiar dacă nu îmi amintesc ocazia, momentul când l-am văzut pentru prima oară. Dacă îl revăd de 3-4 ori devine familiar, dar rămân confuz, nu sunt mereu sigur dacă o cunosc pe persoana respectivă sau nu.

În caietul de schiţe, includ şi portrete ironice, nu sunt un portretist foarte bun. Caut fotografii cu portrete pe internet pe care să le pot folosi ulterior. La final, salvez o poză din 200-300, iar când vreau să fac un şablon nu găsesc potrivite decât 4-5 poze din tot albumul.

Deşi am realizat primele şabloane după pozele mele, am căutat imagini mai expresive. În ultimii doi ani însă, am reînceput să folosesc pozele mele, iar pentru viitor plănuiesc să renunţ la a folosi pozele unor fotografi.


3. Ce te determină să alegi un anumit loc de expunere în spaţiul public?

Sunt atent la textură şi culoare, în general îmi plac pereţii vechi cu bucăţi de tencuială căzute, locuri de care proprietarii nu se ocupă.
Mă plimb cu bicicleta şi ştiu exact când am găsit locul potrivit şi încerc să evit să aduc vreun prejudiciu locului.
4. Ştim că îţi place să călătoreşti. Care ar fi 3 diferenţe pe care le-ai observat între street art-ul românesc şi cel din afară (ca mod de lucru al artiştilor, stil, posibilităţi de colaborare etc.)?

Principala diferenţă ar fi că au posibilitatea să se exprime atunci când au chef. Ori au la dispoziţie pereţi legali unde să deseneze, ori oamenii sunt prietenoşi şi deschişi, astfel că nu mai ai grija poliţiei.

În aceste condiţii, e mult mai uşor pentru artişti să evolueze, să facă lucruri din ce în ce mai elaborate, direct pe stradă, iar oamenii să vadă şi să devină familiari cu street art-ul. Creşte, în acest mod, şi interesul publicului şi încep să apară din ce în ce mai multe spaţii speciale pentru street art, în care artiştii lucrează şi învaţă unii de la alţii.


5. Ce artist/ artişti ţi-ar plăcea să cunoşti personal?

Interesul meu faţă de artă în general este destul de limitat. Sunt câţiva stencilişti pe care îi apreciez, le-am văzut lucrările. O dată pe an este o expoziţie în Zurich, „Stencil Bastards”, la care îmi doresc să particip anul viitor. Acolo aş avea ocazia să lucrez alături de artiştii pe care îi apreciez.


6. Ce ţi-ai dori foarte tare să faci, dar n-ai avut ocazia până acum?

Tot visez să fac un calcan de bloc cu 10 etaje, încă nu mă simt pregătit, dar sunt sigur că la momentul oportun va apărea şi această ocazie.

  

EN

1. You have been active as a graffiti and street artist from the early 2000s. How would you describe your evolution over the past 10 years?

I started with tags and at that time it was important for me to tag everywhere. I cared little about the wall, and was more concerned with avoiding cops and curious people, those who get you in trouble.

Fortunately, tags weren’t my strong point, I realized this and started to do stencils. I liked writing on walls. At first, I used to do stencils as I used to tag.  Many were poorly applied, in inappropriate places. It was my rebellious period, and I didn’t understand much back then.

However, I never could abandon my stencils, they were always a part of me, we grew and got better together. Sometimes it’s nice to look back, at those important moments in my life, to see the evolution of my stencils.


2. Human figures are a constant element in your works. Why? How do you choose your models?

Indeed, my first and last stencil depicted a portrait. Most of them are portraits. 

I draw for myself, for the pleasure of creating and highlighting what I think and see – millions of faces. Apparently, an obsession.

I love watching people everywhere I go. Sometimes I stare without noticing, I look at lips, eyes, and analyze them. I store the face somewhere in my mind and move on.

I recognize a face that caught my attention when I see it again, even though I don’t always remember the occasion, the moment when I first saw it. If I see it for 3 or 4 times, it becomes familiar, but am still confuse and not sure if I know the person or not.

In my sketchbook I also include ironical portraits, I am not very good at them. I look for portraits on the Internet, which I can later use. I end up saving a picture out of 200-300, and when I want to do a stencil I select only 4-5 pictures from a whole album.

Although I used my own photos to create my first stencils, I constantly searched for more expressive images. However, in the last two years, I started using my own pictures again and in the future I plan to stop using photos of photographers.


3. How do you choose a location for your stencils? 


I pay attention to texture and color, I usually like old walls with fallen pieces of plaster, places that owners do not care about anymore.
I ride my bike and know exactly when I find the right place and try to avoid bringing any damage.


4. We know you like to travel. What would be 3 differences you observed between Romania and other countries when it comes to street art?   

The main difference would be that others have the possibility to express themselves whenever they feel like it. They either have legal walls to write on, or people are just friendly and open-minded, so that you don’t have to worry about the police.

In these circumstances, it’s much easier for artists to evolve, to do more and more complex things, directly on the streets, and people see these works and become familiar with street art. The public interest increases and special spaces for street art start to appear, where artists work together and learn from one another.


5. What artist/ artists would you like to meet in person?

My interest for art in general is rather limited. There are a few stencil artists whom I appreciate and saw their works. There’s an annual exhibition in Zurich called “Stencil Bastards”, where I want to participate next year. There, I would have the opportunity to work together with artists I like.


6. What would you like to do, but didn’t had the chance yet?

I want to do a piece on a 10-storey block, still don’t feel ready, but I am sure that moment will come.

July 17 - 20 september 2013 Poiana urbana - Piata Universitatii








July 6, 2013 Interviu cu Ortaku -HipHopLive

http://www.stencil.ro/2013/07/interviu-cu-ortaku/
Ortaku este un artist din Bucuresti ce practica graffiti-ul sub forma de stencils si paste-ups de mai bine de 10 ani. A participat la concursuri si a desenat prin mai multe tari din Europa.
Rape: Cum ai ajuns la concluzia ca graffiti-ul este hobby-ul tau?
Ortaku: Eram prin anul 2000, la liceu, aveam cativa colegi writeri, admiram ce faceau si mi-am dat seama ca asta vreau si eu sa fac.

R: Ai participat la concursuri?
O: Da, de-a lungul timpului am participat la ceva concursuri. Cum asta este singura mea sursa de venit caut sa particip la concursuri, campanii publicitare, prezentari in care sa-mi explic activitatea.


R: Cum ti s-a parut experienta?
O: Anu’ trecut, prin septembrie, am aflat de un concurs organizat de Enel. M-a incantat teribil ideea de a face 2000 lei in cateva ore asa ca am inceput sa imi fac deja planuri cu banii, motiv pentru care am stat super stresat pana la sfarsit cand s-au anuntat castigatorii.

R: Ortaku a fost primul tau tag? Inseamna ceva aparte?
O: Primul meu tag a fost Thor (vreo 2-3 saptamani) in 2000, poate 2001. Desi toate caietele aveau zeci de foi cu taguri, pe pereti nu mi-a iesit nimic ok, la fel a fost si cu Desp, apoi Desir, apoi Otaku. De Otaku eram multumit, imi placeau caracterele, insa dupa ceva timp am inceput sa ma confund cu festivalul si respectiv curentul otaku, asa am decis sa adaug un R, asa nascandu-se ORTAKU.

Interviu realizat de RAPE pentru HipHopLive.

5-7 iulie b'estfest



june 27 2013 - Panic at the Gang - Experiment Urban - Provoked by Grolsch

https://www.facebook.com/events/377950558983442/?ref=22
Unde ?
Pasaj Victoria

Cand ?
27 iunie 2013 - 29 iunie 2013

De ce ?
Deoarece dorim sa revitalizam Pasajul Victoria catalogat monument, prin organizarea unui spatiu ce adaposteste un numar de activitati interactive, cu scopul de a crea un punct de atentie care va transforma pasajul in ceva mai mult decat o simpla traversare pietonala.

Cum ?
Prin organizarea unui cadru care prin dinamica si culoarea sa atraga trecatorul catre o serie de activitati ludice care fac contactul intre cadrul social si cadrul urban .

In ce se va transforma Pasajul Victoria pentru 3 zile ?
Intr-un punct de reper urban care va gazdui “happening-uri” in cadrul orasului menit sa intareasca contactului inter-social, social-cultural etc.